Sommer 2019

Aalborg Kloster – hver tirsdag og torsdag fra 9. juli til 22. august kl. 14.00 på dansk og engelsk
I Aalborg Kloster, også kaldet Helligåndsklostret, viser Aalborgs turistguider rundt og fortæller om klostrets spændende historie. Bl.a. besøges klostrets kapitelsal med fine kalkmalerier fra 1512- 20.
Klostret ligger midt i Aalborg gemt væk som en hyggelig lille oase. Stedet har atmosfære og rummer gode historier fra tiden, hvor det var hjemsted for munke og nonner, latinskole, og senere under 2. Verdenskrig gav det ly for modstandsgruppen Churchillklubben. Eneste mulighed for at besøge klostret som enkeltperson.
Billetter købes hos guiden ved indgangen i klostergården. Eller online her på siden.
Pris: 50 kr. for voksne. Børn under 12 år gratis.
Se mere om klostret på Aalborgkloster.dk

Ekstra mulighed for at besøge klostret i år
JUNI: Lør. 8. kl. 11.00 – Ons. 19. kl. 17.00
Pris: 50 kr. for voksne, Børn under 12 år gratis.
Tilmelding er nødvendig på aalborgguideforening.dk, aalborg-guideforening@hotmail.com eller mobil 3042 5894
Se mere om klostret på Aalborgkloster.dk

Budolfi Kirke – hver søndag fra 30. juni til 25. august kl. 12.00-15.00
Er du nysgerrig på domkirkens historie?
Vil du have en fortælling om domkirkens interiør?
Har du en særlig tilknytning til Budolfi Kirke?
– så kan du møde Aalborg Guideforenings guider i kirken hver søndag efter højmessen.
Og det er ganske gratis.

Aalborg – i går, i dag og i morgen
JUNI:  Man. 3. – Tirs. 11. – Ons. 19. – Tors. 27.
AUGUST: Man. 6. – Tirs. 13. – Ons. 21. – Tors. 29.

Kom med på en gåtur i Aalborg med Guideforeningens erfarne guider og hør om byens spændende udvikling gennem 1.000 år. I vikingetiden var den kendt for handel og håndværk; i middelalderen som Danmarks førende handelsby; i 1900-tallet en by domineret af tung industri på havneområdet med skibsværfter, eternit- og cementfabrikker, og siden årtusindskiftet transformeret til en by præget af uddannelsesinstitutioner og IT-virksomheder. Senest er Aalborg endog placeret som nr. 8 på New York Times liste over 52 steder, man bør se i 2019.
– Start kl. 17.00 (Utzon Centret) og slutter samme sted kl. ca. 18.30. Tilmelding på mobil 3042 5894 eller på aalborg-guideforening@hotmail.com. Eller online her på siden.
Pris: 75 kr.